Семінар - Лялька персона

Згідно річного плану роботи ЗДО №36 «Чебурашка» пройшов теоретичний семінар на тему:
«Лялька  як  персона: педагогічний  підхід  до  соціального  та  психологічного  розвитку  дитини»


Заняття з використанням ляльок дають педагогам змогу: 
· підвищити рівень участі дітей; 
· спонукати їх активно слухати та розвивати у дітей відповідні навички;
· приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок;
· не нав’язувати дітям власні ідеї;
· реагувати на проблемні питання, які виникають в дитячому колективі (або на запит батьків).
Таким чином Ляльки-персони дають змогу проводити ефективні, стимулюючі та цікаві бесіди, спрямовані на подолання дискримінації, формування емоційної грамотності, обговорення проблем рівноправності, заохочення особистісного зростання дітей у безпечній і психологічно комфортній атмосфері. Ляльки та їхні особисті історії спонукають до співчуття, допомагають усвідомити, що прізвиська, дражніння, виключення з гри і несправедливе поводження завдають такого ж болю, як стусани чи інші агресивні фізичні дії.

Теоретична частина семінару:
1.     Система  методичного  супроводу педагогів  ЗДО  щодо  впровадження  методу   «ляльки-персони».
2.     Навіщо використовувати ляльок-персон.
3.     Нові можливості застосування ляльки в педагогічному процесі.

Ляльки-персони – це не іграшки для дітей, а інструмент для педагога. Для кожної ляльки створюють її особисту індивідуальність (ідентичність), закріплюють за нею певну історію життя, наділяють особистісними рисами, родиною і культурним походженням, уподобаннями, страхами та здібностями.
Лялька «приходить» у гості до дітей в групу, коли вони збираються в колі для спільної розмови, і вихователь розповідає їм про щасливі й не дуже радісні ситуації, які з нею сталися.

Ляльки-персони – це практична методика, що сприяє соціальному і психологічному розвитку дітей, виховує емпатію і допомагає організувати розмову з дітьми про складні питання розмаїття та інклюзії:
· фізичні особливості (особливості зовнішності);
· особливі освітні потреби; 
· інвалідність / інклюзія;
· внутрішньо переміщені діти; 
· гендер;
· культура й віросповідання;
· приналежність до певного соціального прошарку;
· здоров’я.