План
роботи професійної педагогічної спільноти
закладу дошкільної освіти № 36 "Чебурашка"
на 2021/2022 навчальний рік
Тема: Геокешинг.
Середовище, що належить дітям Координатори: Марченко Олена Олексіївна Колісник Валентина Василівна |
|||||
Інформаційно-методичний блок Тема:
Геокешинг в освітньому просторі закладу дошкільної
освіти |
|||||
План роботи |
Спікери |
Форма проведення |
Дата |
Час |
|
1.1.
Освітній геокешинг – сучасна ігрова технологія дошкільної освіти.
Актуальність питання та практичне застосування в закладі дошкільної освіти 1.2.
Сутність та структура освітнього геокешингу як методу розвитку нестандартного
мислення та творчих здібностей здобувачів дошкільної освіти 1.3.
Впровадження геокешингу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти в усіх
напрямках Базового компонента дошкільної освіти 1.4. Відмінності використання сучасної технології «квест-гри» для дітей дошкільного віку. Особливості проведення її в різних вікових групах ЗДО |
Інструктор з фізвиховання ЗДО №36 Васильєва Т.О. Вихователь ЗДО №36 Гостюшкіна А.А.
Вихователь ЗДО №36 Терехова О.В. Вихователь ЗДО №36 Колісник В.В. |
«Вузлики теорії» Інформаційне повідомлення з
презентацією Методичний кейс |
Листопад 2021 |
13.00 |
|
Практичний блок Тема: Використання технології геокешинг в
формуванні активної пошуково-дослідницької діяльності дитини дошкільного віку
та організації освітнього процесу в ЗДО |
|||||
План роботи |
Спікери |
Форма проведення |
Дата |
Час |
|
1.1
Екологічний геокешинг як сучасна, активна форма організації освітнього
процесу дітей дошкільного віку: 1.2 Моделювання здоров’язберігаючих технологій при використанні геокешинг в роботі з фізичного виховання в ЗДО |
Вихователь ЗДО №36 Бондаренко О.П. Вихователь
ЗДО №36 Терехова О.В. Інструктор з фізвиховання ЗДО №36 Васильєва Т.О. |
Майстер-клас Відеопрезентація Майстер-клас Відеопрезентація |
Січень 2022 |
13.00 |
|
Практичний блок Тема:
«Геокешинг – новий формат взаємодії педагога з батьками.
Впровадження нетрадиційних форм роботи з батьками в сучасному ЗДО» |
|||||
План роботи |
Спікери |
Форма проведення |
Дата |
Час |
|
1. Творчість та
креативність педагога в організації співпраці ЗДО з сім’єю за допомогою
геокешингу 2. Геокешинг як цінна знахідка організації сімейного
дозвілля |
Вихователь ЗДО №36 Колісник В.В. Вихователь ЗДО №36 Гостюшкіна А.А. |
Панорама методичних знахідок Практичні рекомендації Відеопрезентація |
Березень 2022 |
13.00 |
|
Інтерактивний блок (зворотній зв'язок, обмін досвідом) |
|||||
План роботи |
Спікери |
Форма проведення |
Дата |
Час |
|
1. Впровадження ігрової технології
геокешинг в організації освітнього процесу в ЗДО в різних вікових групах |
Учасники спільноти Учасники спільноти |
Фестиваль ідей Відеопрезентація |
Січень 2022 Березень 2022 |
13.00 13.00 |
ЗДО №36 Тема: Геокешинг.
Середовище, що належить дітям |
||
Реєстрація учасників |
||
ЗДО |
ПІБ учасника |
Посада |
ЗДО№25 |
Свєрчкова Наталя Анатоліївна |
вихователь, 6 р.ж. |
ЗДО№25 |
Сметанюк Ольга
Сергіївна |
вихователь, 4 р.ж. |
ЗДО№25 |
Мароз Наталя Степанівна |
вихователь, 6 р.ж. |
ЗДО № 1 |
Яценко Валентина
Володимирівна |
вихователь 3 р.ж. |
ЗДО № 1 |
Кара Валерія
Олександрівна |
вихователь |
ЗДО№33 |
Амельченко
Наталія Олександрівна |
вихователь, 6 р.ж. |
ЗДО№40 |
Ігнатченко Т.В. |
вихователь |
ЗДО№40 |
Школіна Ольга Миколаївна |
|
ЗДО №3 |
Кот Інна Сергіївна |
Вихователь |
ЗДО №3 |
Серафимова Наталія Сергіївна |
Вихователь |
ЗДО №3 |
Коврижкіна Олена Павлівна |
Вихователь |
ЗДО №3 |
Пак Світлана Миколаївна |
Вихователь |
ЗДО№34 |
Сосновська Юлія
Вікторівна |
вихователь, 3 р.ж. |
ЗДО№34 |
Циба Ірина
Олександрівна |
вихователь, 3 р.ж. |
ЗДО№39 |
Плотникова Наталія Олександрівна |
Вихователь інклюзивної групи |
Освітній
геокешинг-сучасна ігрова технологія дошкільної освіти. Актуальність питання та
практичне застосування в закладі дошкільної освіти.
Актуальним на сьогодні стало використання сучасних
пошуканок – квестів та геокешингів як в
дошкільному закладі так і початковій школі. Ці форми і ігрові технології
прийшли до садочків з дорослого життя, і сказати, що їх застосовують у повному
обсязі недоречно, найчастіше використовують елементи, або проводять у стилі,
форматі геокешингу або квесту.
Геокешинг - це захоплююча командна гра, в якій присутні: мандрівка, знаходження
місця розташування заданих об'єктів, пошук інформації про об'єкти і відповідей
на питання, розвиток допитливості та пізнавальної активності, уміння
спілкуватися і знаходити в результаті спілкування потрібну інформацію,
вирішувати проблему спільно.
Основна ідея для дорослих полягає в тому, що одна
команда, ховає «скарб», далі за допомогою GPS-навігатора визначають їх
координати і повідомляють про них в Інтернеті. Інша команда-суперник
використовує ці координати, «беруть» свої GPS-навігатори і починають пошук. Як
правило, це туристична гра із застосуванням супутникових навігаційних систем, в
дитячому садочку проводиться з імітаційними засобами, як то різноманітні підказки
– листи, посилки від казкових героїв, історичних постатей та карт-схем, які допомагають в пошуку схованок і скарбів.
Дошкільнята знаходять речі, зрозумілі для них –
об’єкти природного довкілля, предмети домашнього вжитку пращурів, видатні
місця, їх зображення тощо як правило в груповому осередку, або на майданчику
дитячого садочка. З дітьми дошкільного віку використовуються тільки елементи
цієї захоплюючої гри і проводяться за методикою «освітнього геокешинга».
«Освітній геокешинг» - педагогічна технологія, яка допомагає дитині самостійно пізнавати
навколишній світ. Суть технології – організація
ігрової діяльності дітей, що наповнює її розвивально-пізнавальним
матеріалом. У цю гру грають діти молодшого, середнього, старшого дошкільного
віку, вихователі, інші фахівці, бажано залучення батьків. Діти молодшого
дошкільного віку грають в спрощену квест-гру, яка готує їх до геокешинга. Вони
ходять в гості один до одного і виконують елементарні завдання. Діти середньої
групи в квест-грі вже вчяться користуватися картами-схемами і пересуваються в
приміщенні закладу дошкільної освіти, це
є підготовкою для повноцінної гри в геокешинг в старшому дошкільному віці.
Геокешинг можна проводити як короткочасно, так і довготривало, як в групі, так
і з виходом на ділянку, в інші приміщення дошкільного закладу.
Перевага геокешингу в
тому, що така форма організації ненав’язливо, в ігровій формі, сприяє
активізації пізнавальних і розумових процесів учасників. За допомогою такої гри
можна досягти освітніх цілей: реалізувати проектну та ігрову діяльність,
ознайомитись з новою інформацією, закріпити наявні знання, удосконалити на
практиці вміння дітей. А змагальна
діяльність вчить дітей взаємодії в колективі однолітків, підвищує атмосферу
згуртованості і дружби, розвиває самостійність, активність та ініціативність.
«Сутність та
структура освітнього геокешингу як методу нестандартного
мислення та
творчих здібностей здобувачів дошкільної освіти»
Освітній геокешинг — це пригодницька
гра, під час якої учасники розв’язують інтелектуальні, рухові та творчі
завдання. Ця технологія дозволяє дітям дошкільного віку після того, як вони
знайшли інформацію, проаналізувати її та вчить їх систематизації, розвиває
вміння розв’язувати поставлені завдання та пізнавальну активність, формує
ключові компетентності та наскрізні вміння, що є спільним для дошкільної та
початкової освіти, а головне готує до навчання у Новій українській школі.
Освітній геокешинг
тлумачать як пошуковий спосіб реалізації освітніх цілей, який, на відміну від власне
навчальної діяльності, містить елементи сюжету, рольової гри, пов’язаний з
розшукуванням місць, об’єктів, людей, інформації, використовує ресурси певного
середовища або ж інформаційні.
Головна мета освітнього
геокешингу – якісне і швидке виконання завдань для досягнення певної цілі, за
підсумками чого команда або гравець отримує приз. Гра вимагає від гравців
розумових зусиль, тому що ключова роль в цьому процесі відведене рішенню різних
інтелектуальних завдань та головоломок. Крім цих завдань у такій пригодницькій
грі використовують рухові завдання – біг з перешкодами, підлізання, стрибки в
довжину та творчі – складання загадок, малювання карт-схем, конструювання,
замальовки предметів, природних об’єктів тощо. Важливими елементами гри є
розповідь і обстеження світу. Гравці шукають різні предмети, знаходять їм
застосування, спілкуються з героями гри. Ідея гри нескладна – команди,
пересуваються за певними орієнтирами, виконують завдання. В результаті організації
такої діяльності, діти виконавши одне завдання, отримують підказку до виконання
наступного. Це підвищує рухову активність та мотивацію до пізнання та
дослідження.
Освітній геокешинг
класифікують за різними видами і типами:
1.
формою проведення: в приміщенні, в природі та
комбіновані;
2.
тривалістю: короткотривалі, довгострокові.
3.
кількістю учасників : групові, індивідуальні.
4.
за змістом: моно-гра або інтегрована.
5.
способом дій: лінійний, штурмовий, коловий.
6.
метою: дослідницький, інформаційний, творчий, ігровий.
Принципи побудови освітнього геокешингу для здобувачів
дошкільної освіти :
1.
Принцип навігації.
2.
Принцип доступності.
3.
Принцип системності.
4.
Принцип емоційного забарвлення завдань.
5.
Принцип інтегрованості.
6.
Принцип розумної тривалості.
7.
Принцип самостійності.
8.
Принцип можливості вибору.
9.
Принцип імпровізації.
Основними
критеріями вдалої гри є насамперед її безпечність для учасників, а також
оригінальність, логічність, цілісність, відповідність запланованому сюжету,
створення атмосфери повного занурення у гру. Якісну гру слід будувати на
комунікаційній взаємодії між гравцями.
Структура побудови гри
геокешинг у дошкільному закладі:
1.
Складання плану гри, чітке формулювання мети, завдань,
вибір сюжету, визначення приблизної тривалості.
2.
Аналіз освітнього середовища та поповнення його у
відповідності до сюжету та завдань. Складання мапи маршруту (або визначення ключових
зупинок).
3.
Проведення гри.
4.
Аналіз досвіду, отриманого учасниками під час
(рефлексія).
Для організації і проведення успішної гри у дошкільному закладі слід розробити продуманий і детальний сценарій. Слід звернути увагу, що перше завдання повинно бути не занадто складним, таким яке зацікавить, надихне, залучить дітей до гри. Наступні завдання мають бути зрозумілі, пробуджувати допитливість і не викликати відчуття перевтоми дошкільнят.
Для
складання маршруту можна використати різні речі:
·
карту – схематичне зображення маршруту;
·
маршрутний лист –
де послідовно позначені станції, місця їх розміщення, зашифровані слова,
загадки, ребуси, відповідь, на які і буде те місце, куди подорожують;
·
чарівний клубок – на ньому послідовно прикріплені записки
з назвою того місця, куди треба вирушити. Поступово розмотуючи клубок, діти
переміщуються від станції до станції;
·
«чарівний екран» – ноутбук, планшет, мультимедійна дошка,
на яких послідовно розміщені фотографії, тих місць, куди повинні слідувати
учасники.
Місце
проведення гри обирають у залежності від теми та погодних
умов: у приміщенні дошкільного закладу, переміщаючись з групової кімнати до спортивної
чи музичної зали, музею, кімнати казок тощо, так і в природному довкіллі: під
час прогулянки або екскурсії, походу. Перевага геокешингу в тому, що така форма
організації ненав’язливо, в ігровій формі, сприяє активізації пізнавальних і
розумових процесів учасників. За допомогою такої гри можна досягти освітніх
цілей: реалізувати проектну та ігрову діяльність, ознайомитись з новою
інформацією, закріпити наявні знання, удосконалити на практиці вміння дітей. А змагальна діяльність вчить дітей
взаємодії в колективі однолітків, підвищує атмосферу згуртованості і дружби,
розвиває самостійність, активність та ініціативність.
Впровадження геокешинга в освітньому процесі закладу
дошкільної освіти в усіх напрямах Базового Компоненту
дошкільної освіти.
Освітяни почали
використовувати гру геокешинг в навчальних дисциплінах, а саме: в екології,
біології, географії, природознавстві і інших науках. Гру геокешинг почали
використовувати не лише вчителі, а й вихователі закладів дошкільної освіти.
У нас є
державний стандарт Базовий Компонент, і коли ми формуємо завдання гри треба
подивитися освітні напрями, які треба вкласти в мету гри геокешинг.
Вимоги до
обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено
такими освітніми напрямами:
-
Особистість дитини
-
Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі
-
Дитина в природному
довкіллі
-
Гра дитини
-
Дитина в соціумі
-
Мовлення дитини
-
Дитина в світі
мистецтва
Як ми можемо
реалізувати завдання Базового Компоненту використовуючи гру геокешинг.
Поговоримо окремо про кожен освітній напрям.
«Мовлення дитини»
Граючи в гру
геокешинг, звичайно, діти взаємодіють один з одним, це не може обійтися без
спілкування. Діти вчяться спілкуватися між собою, розвивають вміння
висловлювати власну думку і приймати думки іншого, вчаться висловлювати
елементарні узагальнення і робити висновки, судження стосовно різних явищ і
подій.
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
Гра геокешинг
вчить орієнтуватися в просторі, розвиває абстрактне мислення, логічне мислення.
Діти вчяться читати інформацію з малюнку, плану, моделі, зашифрованих схем.
Граючи в цю гру, діти вчяться рахувати, аналізувати, удосконалювати просторові
і математичні уявлення.
«Особистість дитини»
В грі геокешинг
обов’язково має бути використання оздоровчих технологій тому, що в русі дитина
розвивається. Використовуючи спортивні ігри, кожна дитина вчиться проявляти
самостійність, ініціативу.
Для того щоб
організувати дитячий квест, слід дотримуватись деяких принципів і умов. Всі
ігри повинні бути безпечними, завдання повинні відповідати віку дитини. Проводячи
гру на території дитячого садочка, ми знаємо, на скільки можуть бути небезпечні
ті чи інші предмети. Гра геокешинг –це гра пошуку, а діти пошуковці, вони
будуть шукати і можуть знайти щось небезпечне. Тому саме про небезпеку ми
повинні нагадувати. Беручи участь у грі діти вчяться бути обережними,
усвідомлюють важливість свого здоров’я і здоров’я оточуючих, вчяться правилам
безпечної поведінки.
«Дитина в соціумі»
Граючи в гру
геокешинг діти вчяться брати на себе відповідальність, вчяться спілкуватися один
з одним, розвивається вміння слухати і
сприймати думки інших дітей, вчяться розв’язувати конфлікти шляхом діалогу.
Також діти вчяться працювати в команді, приймати рішення разом, стають більш
дружними і сплаченими. Сором’язливі діти включаються в гру з величезним
бажанням.
«Дитина в природному довкіллі»
Граючи в гру
геокешинг, дитина, непомітно для себе, вивчає навколишній світ, розвиває
початок екологічної культури, правильне відношення до об’єктів і явищ природи.
Діти вчяться спілкуватися з природою, спостерігати за птахами, комахами,
тваринами і відображати свої враження і набуті знання через різні види
діяльності, підвищуються знання про живу і неживу природу.
«Гра дитини»
Ігри мають
величезне значення в житті дитини. У своїй сукупності розвиваючі та пізнавальні
ігри сприяють розвитку у них мислення, пам’яті, уваги, здатності до аналізу,
вихованню спостережливості, обґрунтуванні суджень.
Сьогодні
недостатньо проводити лише гру, яка була надзвичайно цікавою ще вчора. Одним із
шляхів підвищення мотивації до навчальної діяльності та практичного
застосування інформаційних технологій є гра геокешинг.
«Дитина в світі мистецтва»
Дуже добре, коли
ви будете залучати дітей до створення атмосфери свята. Діти можуть виготовляти прикраси, декорації на
інших заняттях. Вигадувати та створювати костюми в яких би вони могли грати в
гру геокешинг. І разом з вами могли б прикрасити те місце де буде проходити
головна подія-пошук скарбу.
І найважливішим
компонентом гри геокешинг-це радість від участі, дух пригоди, знайдений скарб,
спілкування з однолітками і дорослими, казковими персонажами, які приймають
таку ж, як і діти, активну участь у грі, задоволення від спільної діяльності.
Створюючи гру необхідно творчо підійти до освітньої діяльності, яка за
допомогою елементів технології «освітнього геокешинга» дає позитивні
результати.
Технологію геокешинг можна
використовувати в роботі з дітьми різного віку. Існує методика організації геокешинга з дітьми
дошкільного віку. У дошкільних закладах беруть участь діти молодшого,
середнього та старшого віку, вихователі, батьки.
Відмінною особливістю гри в дитячому садку є відсутність GPS-навігатора. Використовується
адаптований варіант гри – за картами та схемами. Дитячих садках, як правило, використовують
лінійні квести. Лінійним квестом називають гру, в якій всі завдання необхідно
проходити в встановленій послідовності. Тобто гравці не можуть «перестрибнути»
якусь перешкоду, навіть якщо б'ються над вирішенням завдання вже досить
тривалий час
Для організації та успішного проведення квесту у дошкільному закладі слід
скласти продуманий та детальний сценарій. Слід звернути увагу на те, що перше
завдання має бути не дуже складним, а таким, що зацікавить, надихне, залучить
дітей до гри. Наступні завдання мають бути зрозумілими, пробуджувати
допитливість і не викликати почуття перевтоми.
Основним критерієм успішного квесту є насамперед безпека для його
учасників, оригінальність, логічність, цілісність, відповідність сюжету,
створення атмосфери повного занурення в гру.
Діти
молодшого дошкільного віку грають у спрощену квест-гру, яка готує їх до
геокешингу. Вони ходять в гості один до одного, виконують елементарні завдання: пошук предметів за заданими
ознаками в ігровій кімнаті; пошук предметів за малюнками.
Наприклад. До дітей завітав лего-чоловічок або прийшов електронний лист з
проханням допомогти знайти його рідних лего-сестричок та лего-братів. Дітям
показують фотографію. Діти починають пошук за фото. Знаходять лего-набір.
Порівнюють фото, звертають увагу на
схожість, на правила користування лего-набором. Можна закріпити кольори або
збудувати щось, залежно від задач, які ставить вихователь . За таку допомогу діти
за вказівкою лего-чоловічка занурюються в бокси з набором та знаходять там
кеш-нагороду.
Діти середньої групи
В квест-грі вже вчаться користуватися картами-схемами, маршрутами і
пересуваються будівлею дитячого садка або на своєму майданчику - це є
підготовкою для повноцінної гри у геокешинг у старшому дошкільному віці.
«Бабусини подарунки»
Завітала до діточок бабуся! Вона
приготувала кеш-сюрприз. Сховала його або загубила у вас в групi або на ділянці. Якщо ви
його знайдете, кеш -
ваш. На допомогу або карта - схему, або картки-підказки. Потрібно слідувати за
схемою карти або використовуючи
картинки-підказки за чіткою послідовністю. Тоді
ми зможемо знайти місце з кешем та
отримаємо подарунки.
Завдання 1.
Показуємо картку з малюнком квітів та води. Знаходимо на майданчику таке
місце, клумбу. Обговорюємо всі потрібні нам питання і виконуємо завдання -
поливаємо квіти. і отримуємо пазл або частину картинки.
Завдання 2.
Використовуємо картку "Сонечко та хмарка" (можна в геометричному
вигляді). Залежно від того, яка мета вашого навчання. Шукаємо, знаходимо.
Обговорюємо усі питання.
За допомогою інших завдань отримуємо та складаємо пазли або картину, на
якій зображено місце сюрпризу.
На малюнку пісочниця. Шукаємо її. У ній вже є лопаточки. Відкопуємо
кеш-сюрприз. Бабуся дякує . Вихователь підбиває підсумок.
Старша група
У старшій групі проводиться вже квест-гра, але, звичайно, у спрощеному
варіанті. Вона може бути в приміщенні, на ігровій ділянці, починатися в приміщенні
та переходити на вулицю, починатися в саду та продовжуватися вдома з батьками
залежно від тої мети, яку ставить вихователь до учасників.
Методика проведення геокешингу з дітьми дошкільного віку та їх батьками
включає 4 етапи:
1 етап - попередня робота. Тут виготовляється макет, карта –схема групи, дитячого садка, ділянки ЗДО або іншого
об'єкта, що знаходиться на території або за територією закладу, маршрут.
Для створення маршруту можна
використовувати різні речі:
карту - схематичне зображення маршруту;
маршрутний лист - де послідовно позначено станції, місце їх розміщення,
зашифровані слова, загадки, відповідь на які і буде тим місцем, куди
подорожують;
«чарівний клубок», на якому розміщені записки з назвою того місця, куди
потрібно рухатися. Постійно розмотуючи клубок, діти переміщаються від станції
до станції;
«чарівний екран» - ноутбук, планшет,
мультимедійна дошка, на яких показують фотографії тих місць, куди повинні
слідувати учасники. Також на цьому етапі з дітьми проводяться ігри-заняття з
орієнтування, вміння працювати з макетом, картою-схемою, вміння визначати на
них розташування різних об'єктів. Вчаться
домовлятися, обговорювати, слухати один одного.
2 етап - підготовчий. На цьому етапі педагог створює сценарій, підбирає
завдання для кожного, кеші – винагороду та готує все необхідне для проведення
самої гри, метою якої є знайти схованку. У сценарії необхідно вказати
мету та доцільність гри-пошуканки, щоб вмотивувати команди.
3 етап - проведення гри. На даному етапі з дітьми розглядається карта-схема
маршруту до схованки, діти дають відповіді на питання пов'язані з предметом або
місцем, де заховано схованку, дотримуються правил гри та покрокової інструкції,
робляться фотографії знайденого місця.
4 етап – презентація
результатів. У цьому етапі діти
представляють результат, узагальнюють отримані знання, оформляють в кінцевий
продукт.
Наприкінці всіх випробувань на учасників чекає заслужена винагорода, призи розраховуються на всю команду.
Немає коментарів:
Дописати коментар