«Лялька як персона: педагогічний підхід
до соціального та
психологічного розвитку дитини»
Заняття з використанням ляльок дають педагогам змогу:
· підвищити рівень участі дітей;
· спонукати їх активно слухати та розвивати у дітей
відповідні навички;
· приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок;
· не нав’язувати дітям власні ідеї;
· приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок;
· не нав’язувати дітям власні ідеї;
· реагувати на проблемні питання, які виникають в дитячому
колективі (або на запит батьків).
Таким чином Ляльки-персони дають змогу проводити ефективні,
стимулюючі та цікаві бесіди, спрямовані на подолання дискримінації, формування
емоційної грамотності, обговорення проблем рівноправності, заохочення
особистісного зростання дітей у безпечній і психологічно комфортній атмосфері.
Ляльки та їхні особисті історії спонукають до співчуття, допомагають
усвідомити, що прізвиська, дражніння, виключення з гри і несправедливе
поводження завдають такого ж болю, як стусани чи інші агресивні фізичні дії.
1.
Система методичного
супроводу педагогів ЗДО щодо
впровадження методу «ляльки-персони».
2.
Навіщо використовувати ляльок-персон.
3. Нові можливості
застосування ляльки в педагогічному процесі.
Ляльки-персони – це не іграшки для дітей, а інструмент для
педагога. Для кожної ляльки створюють її особисту індивідуальність
(ідентичність), закріплюють за нею певну історію життя, наділяють особистісними
рисами, родиною і культурним походженням, уподобаннями, страхами та здібностями.
Лялька «приходить» у гості до дітей в групу, коли вони збираються в колі для спільної розмови, і вихователь розповідає їм про щасливі й не дуже радісні ситуації, які з нею сталися.
Лялька «приходить» у гості до дітей в групу, коли вони збираються в колі для спільної розмови, і вихователь розповідає їм про щасливі й не дуже радісні ситуації, які з нею сталися.
Ляльки-персони – це практична методика, що сприяє соціальному і психологічному розвитку дітей, виховує емпатію і допомагає організувати розмову з дітьми про складні питання розмаїття та інклюзії:
· фізичні особливості (особливості зовнішності);
· особливі освітні потреби;
· інвалідність / інклюзія;
· внутрішньо переміщені діти;
· гендер;
· культура й віросповідання;
· приналежність до певного соціального прошарку;