29 листопада 2017р. практичний психолог закладу дошкільної освіти №36 «Чебурашка» Гребенщикова Наталя Вікторівна провела
Тренінг
з педагогами
«Профілактика
емоційного вигорання».
Завдання: навчити педагогів
практичним навичкам боротьби з «синдромом емоційного вигорання».
Створити в групі атмосферу
емоційної свободи та відкритості, дружелюбності і довіри один до одного.
Формувати
професійні якості:
комунікативні здібності, рефлексію, здатність до емпатії.
Дійсно, щоденна робота педагога є
досить великим навантаження на психіку, тому що увесь час перед ним
стоять нові й складні завдання, без часу на обміркування або розрахунку
найбільш вдалого рішення.
Створюючи для дітей умови
емоційного комфорту, турбуючись про їх здоров’я, розвиток та безпеку, педагоги
буквально «згорають» на роботі, частіше за все забуваючи про свої емоції, які
«тліють» і з часом перетворюються у «полум’я».
Емоційне вигорання – це синдром,
який розвивається під впливом хронічного стресу і постійного навантаження, що
призводить до виснаження емоційно-енергетичних та особистісних ресурсів
людини. Емоційне вигорання виникає в результаті накопичення негативних
емоцій без «розрядки» або «вивільнення» від них. Емоційне вигорання – завжди
розглядається і трактується лише з негативного боку. І, звичайно, на це є конкретні
причини, адже коли людина перебуває у такому стані це відбивається на виконанні
нею своєї діяльності, на відносинах з колегами, дітьми і близькими людьми,
приводить до емоційної і особистісної відстороненості, незадоволеності собою,
слідом за чим іде тривога, депресія і неадекватне емоційне реагування на
звичайні життєві ситуації. Але не звертати увагу на позитиви, які супроводжують
цей стан було б не правильно. Плюси емоційного вигорання в тому, що воно
дозволяє людини економно і дозовано використовувати свої енергетичні
ресурси.
Так само як вогнище поступово поглинає
поліна, професійне вигорання відбувається не одразу. Бувають ситуації, коли
впродовж тривалого часу неможливо точно сказати, що є найбільш вагомою
причиною зниження якості життєдіяльності педагога. Одним із найбільш важливих
пускових механізмів професійного вигорання є звуження особистісного простору
та інтересів до професійної діяльності.
Адекватне відношення до роботи і
відведення їй належного місця у житті – найкраща профілактика професійного
вигорання. Нажаль, у житті ми не завжди маємо змогу робити тільки те, що
нам подобається, приносить радість. А робота без радості пришвидшує вигорання в
багато разів. Якщо ж користуватися настановою «Не можеш робити те, що любиш –
навчись любити те, що робиш», то ніяке професійне вигорання нам не
загрожуватиме!
Успіхів Вам і
внутрішньої рівноваги!
Немає коментарів:
Дописати коментар